Nieuwe routes ontdekken in het veranderende landschap van de verzekeringssector

Het landschap van de verzekeringssector verandert tegelijkertijd op verschillende plekken. Deze veranderingen zijn complex. Er vormt zich een nieuw landschap dat de gewoontes, wetmatigheden en structuren die de sector jarenlang hebben gevormd, vervangt. Terugvallen op routekaarten uit het verleden is niet goed genoeg om de weg te vinden naar duurzaam toekomstig succes. Nieuwe routes moeten worden ontdekt in het veranderende landschap. Dit is een transitieproces dat tijd kost en haar eigen patronen volgt.

Herkent u zich hierin?

Bent u een leidinggevende met een complexe veranderopdracht? Begeleidt u anderen tijdens een verandering? Of wilt u mogelijkheden ontdekken om de meerwaarde van uw organisatie voor klanten te verbeteren?

Wij zijn uw Expeditie Gids in het veranderende landschap van de verzekeringssector en helpen u antwoorden te vinden op deze vragen. Wij doen dit vanuit onze specialismen transitiemanagement en klantgerichte dienstverlening binnen de verzekeringssector. Wij noemen dit Ontdekken en Veranderen.  

Dan kunnen wij u hierbij helpen:

Positief veranderen:
Betrokkenen zijn in staat om belemmerende denkbeelden, overtuigingen en werkwijzen los te laten, zodat ze vanuit een positieve insteek willen werken aan een mooie toekomst

Mensen verbinden:   
Vanuit een vernieuwde samenwerking blijken oplossingen mogelijk die tot voor kort ongedacht waren

Zelf oplossen:
Een nieuwe groep koplopers staat op die vol energie de verantwoordelijkheid neemt om de transitie naar meer klantgerichtheid tot een succes te laten groeien

Ontdekken

Experimenteren om kleine ideeën groots te laten worden. Helpen ontdekken van onderbelichte kwaliteiten die voor klanten meerwaarde hebben en het verschil maken.

Wij zijn er van overtuigd dat versterken van de klantgerichtheid één van de belangrijkste aanknopingspunten is om de weg naar duurzaam succes in de verzekeringssector te ontdekken. Klantgerichtheid betekent voor ons dat dienstverlening is georganiseerd vanuit het perspectief en de doelstellingen van klanten. Organisaties die dit goed doen leveren een betere klantervaring, halen meer duurzaam resultaat en onttrekken zich aan het gevecht om de laagste prijs.
 

KERNPUNTEN:
  Experimenteren, leren, innoveren  
 
 Altijd vanuit de meerwaarde voor klanten  
 
 Goede ideeën groots maken 

Meer weten?
Wilt u meer weten over onze routekaart naar meer klantgerichtheid in de verzekeringswereld? Download dan de white-paper hieronder.   
 

Veranderen

Begeleiden van complexe veranderopdrachten. Helpen loskomen van gewoontes & patronen, leren effectief ingrijpen wanneer het nodig is en er zijn wanneer de verandering echt lastig wordt.

Wij zijn er van overtuigd dat het transitieproces in de verzekeringssector onvermijdelijk, confronterend en inspirerend tegelijk is. De kunst is het transitieproces te leren begrijpen en te leren herkennen wanneer het nodig is om in het proces in te grijpen. Wij noemen dit de kunst van Make Change Happen.  



KERNPUNTEN:
  Mensen vertrouwen geven
  Het bekende loslaten
  Meegaan in veranderingen

Meer weten?
Wilt u meer weten over De kunst van Make Change Happen? Download dan de white-paper hieronder.   

Wilt u graag meer weten? 

Stel uw vraag, met de knop hieronder komt u bij het contactformulier.

Voorbeeldopdrachten . . .

“MCH has been instrumental in making the digital transformation program a success at Baloise Insurance Belgium. In a complex change environment they had the professional and human skills that helped Business and IT people collaborate in a very efficient and Agile way to redesign their key processes and products and implement a new Software Package.”

Jean-Michel Lapisse, Accenture Belgium

“MCH joined Baloise Insurance Belgium as external partner end 2011. It was in the middle of a huge Non-Life Business transformation program, the renewal of our IT-backoffice system.
They connected all external & internal stakeholders and intensified the collaboration. It became ONE team with a fully shared common vision, interest and goal.” 

Joris Smeulders, Baloise Insurance Belgium

“Training was just great and was a pleasure to meet with you guys.”

Vicky Gyah, Accenture MIDC

“The course ‘The Art of Make Change Happen’ is very good, one of the best I have attended.”

Sonal Ojha, Accenture MIDC

“The training was great, lively and relevant to our job. It defined concisely what change management means and how to apply it. Thank you.”

Martine David, Accenture