Nieuws

Kiezen voor klantgerichtheid, ga er maar aan staan

jan 31, 2019
Pas geleden liet iemand mij 2 foto’s zien van 5th Avenue in New York. De eerste foto was uit 1901, de tweede uit 1913. Het verschil tussen de foto’s was opmerkelijk. In een periode van 12 jaar was het straatbeeld veranderd van wandelaars en paardenkarren naar een straatbeeld vol auto’s. Mijn gesprekspartner wees mij op een interessant dilemma: stel dat je 1908 een hoefsmid was, welke keuze moest je dan maken richting toekomst? De vraag naar hoefijzers nam af, maar er waren nog niet genoeg auto’s voor een rendabele bandenhandel. Wat doe je dan? Achteraf gezien is het antwoord eenvoudig, maar in 1908 was dat nog niet zo eenvoudig. Lees verder

In de vakpers: Ver voorbij de standaardoplossing

mrt 28, 2018
Voor het thema ‘Ken je vak’ van Vakblad VVP schrijft Björn dit jaar een serie columns over het thema ‘De Omslag’. In deze editie geeft Björn 4 concrete tips over de kunst voor financieel adviseurs om klantgericht te blijven. Lees verder.

In de vakpers: Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

mrt 13, 2018
Samen met Adviesbureau Fred de Jong en SparklingCRM staan we in de nieuwste editie van Vakblad VVP met een artikel over hoe je klantgericht kunt zijn als financieel advieskantoor. Lees verder.

In de vakpers: Mensen helpen maakt het vak mooi

feb 19, 2018

Voor het thema ‘Ken je vak’ van Vakblad VVP schrijft Björn dit jaar een serie columns over het thema ‘De Omslag’. In deze editie staat Björn stil bij de essentie van het verzekeringsvak: mensen helpen met ingewikkelde vraagstukken.

De superpowers van Serious Play

jun 8, 2017
In het New Financial Magazine van juni 2017 staat een verslag van de sessie met LEGO® SERIOUS PLAY® methodiek en materialen voor het New Financial Forum.

3 tips om relevant te blijven voor je klanten

mei 17, 2017

De afgelopen periode heb ik verschillende gesprekken en discussies gehad over hoe je als bedrijf in de verzekeringssector meerwaarde kunt hebben voor je klanten. Een mooie aanleiding voor dit blog waarin ik 3 tips geef om je op weg te helpen in de zoektocht naar meerwaarde.

Lees verder

In Vakblad VVP: Denken met je handen

mei 10, 2017
In het vakblad VVP van mei staat een mooi verslag van een bijeenkomst die Björn samen met Wiro Kuipers (Zin in de Zaak) heeft begeleid bij het New Financial Forum.

Diplomaplicht achter de rug? Tijd voor de volgende stap richting toekomst

feb 20, 2017
changeIn een dorp vlak bij mijn woonplaats staat een pand waar vroeger de hoefsmid was gevestigd. Boven de deur van het pand hangt een mooie tekst: ‘Hoefsmid – Met Rijksdiploma’. Het Rijksdiploma als bewijs van vakbekwaamheid.

De smederij bestaat al een tijdje niet meer, ondanks het diploma. De wereld veranderde door de opkomst van nieuwe techniek, die de rol van paarden overnam. Ligt hier een parallel met de wereld van assurantieadviseurs? Misschien wel. Lees verder

Laat je niet gek maken!

jan 20, 2017

Er zijn kenners die beweren dat er geen toekomst is voor assurantieadvieskantoren. Alles gaat direct en digitaal, dus waarom nog betalen voor een adviseur?

Ik ben het hartstochtelijk oneens met deze voorspelling. Als ik me niet vergis, zie ik voldoende ruimte voor advieskantoren om ook in de toekomst een rol van betekenis te spelen. Alleen niet meer in een rol zoals die tot nu heeft bestaan.

Lees verder

White paper: Los komen richting toekomst

jan 13, 2017
De ontwikkelingen in de verzekeringssector bieden kansen voor advieskantoren om zich te onderscheiden richting klanten en meerwaarde te leveren die klanten herkennen. Het is aan adviseurs en advieskantoren om de kansen te benutten. Hiervoor zijn 5 bewegingen nodig. Download ons white paper en lees meer over de 5 bewegingen, hoe je de bewegingen kunt maken en wat de inspanning oplevert.